WELCOME TO MY BLOG

Thursday, February 05, 2009

RaGAM SeMEster Akhir

i'M back..tbe2 mood nak nak menulis blog datang..baru lepas tgk movie..ni pun tgh m'copy movie2 yg ader...bnyak lg movie yg tak tengok ni..hehe..emm hari ni masuk hari ke-tiga aku berada di college ni selepas seminggu pulang bercuti..cuti terakhir untuk smester ni sebagai pelajar university..tak sangka masa terlalu cepat berlalu, pejam celik..dah 4 tahun aku di utara semenanjung menimba ilmu...dah banyak yang dah dipelajari..pengalaman apatah lagi..pahit,manis semua ada..biarpun pada awal kehadiran aku di sini tidak sepenuh hati tapi aku tetap gagah meneruskan perjuangan aku sehingga hari ini..macam-macam cerita dari awal tahun kemasukan aku di 'u' ni sehinggalah dah masuk tahun akhir hari ni ..awal2 masuk 'u' still blurr..yela belaja benda baru..tekanan datang bertubi2..bagi aku ambil masa yang agak lama jugak untuk aku cuba menyesuaikan diri di sini..dari tak suka kepada suka....so bila dah tahun akhir ni, bila teringat kenangan lama terasa sayang nak tinggalkan ..sayang nak tinggalkan kenangan bersama rakan2 di sini.. macam2 ragam..aku suka nak bercerita pasal ragam2 orang ni..apatah lagi budak2 perempuan..lelaki pun tak terkecuali..hehe..tahun pertama yang pasti budak2 perempuan still nampak cute2...almaklumlah awal remaja .tapi bila hari berganti hari..tahun berganti tahun banyak yang dah berubah..bukan berubah apa pun..hehe...dari segi fizikal apatah lagi..emm bila ckap tentang fizikal ni, isu "gemuk"@ "obesiti" @ "lebih berat badan" dah semestinya menjadi topik paling sensitif bagi perempuan....orang pompuan ni pantang ada orang cakap dia gemuk or "somthing like that"..hehe..kalau ada yg ckap mcm tu sure lepas tu dia nak diet..terkecuali aku..hehe [tipu la tu]..tapi perubahan luaran yang bleh dilihat penampilan..emm..kalau dulu tak pandai nak make up n bergaya, sekarang dah pandai..mmg boleh dibezakan la dulu dan sekarang..selain isu ni..dah tahun akhir dekat sini, bila usia semakin melewati usia remaja..kerisauan pasal kerjaya,jodoh sering menjadi topik perbualan..bukan apa sekarang la masa nak merancang..biasanya kalau dah habis belajar ni orang perempuan la yg paling cepat mengakhiri zaman bujang masing2..yang mana dah ader steady partner tu confirm la da berangan2..hehe..bukan apa keluar u pun dah umur berapa.....tunggu lama2 jadi andartu la plak..hehe..so orang2 lelaki di luar sana especially teman2ku yang mana nak menyunting bunga idaman hati tu siap sedia la duet hantaran..haha..tapi zaman moden ni sume tu bukan masalah besar bg perempuan..eh betul ker??..tepuk dada tanya la selera..ok la..sampai cini jer untuk episod kali ni..i need to sleep..pg esok ader kelas..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...