WELCOME TO MY BLOG

Thursday, February 12, 2009

Masih adakah C.I.N.T.A sejati..


Bila masuk bulan febuari jer..mulalah macam2 iklan dalam tv yg berkaitan dengan "love" ni..x kurang hebatnyer pasangan kekasih semakin tidak sabar menunggu 14 febuari..valentine day la katakan..hari untuk berkasih sayang orang kata..walaupun masing2 tau sejarah sebenar tarikh tersebut..tapi ader diorang kesah sume tu??
Yang pasti dah pasti macam2 plan dah dibuat nak celebrate hari tu..Malam tadi aku berkesempatan tgk rancangan ALLY yang disiarkan di tv3 jam 11 mlm ..1st time aku tgk rancangan ni..bukan tak tau kewujudannya selama ni, cuma x berkesempatan nak tgk..sekarang dah x jadi masalah sebab kat rumah dah boleh tgk tv..dulu x ada..emm berbalik pada rancangan ALLY, topik yg dibincangkan "masih adakah cinta sejati zaman sekarang ni"..tetamu jemputan jue aziz n wan nor azlin...kenape diorang jadi tetamu undangan eh??mestila sbb masing2 ader kisah cinta msg2..kalau jue aziz tu pasal kisah cinta yg x sampai ke penghujung n wan norazlin plak masih menunggu suami yg menghilangkan diri entah ke mana sedangkan tau keburukan suami dia...bagus jugak topik perbincangan ni..tapi yg menarik bila slot ellyana buat ucapan kat ally n bila ada penonton direct tnyer soalan kisah cinta ally-ellyana ..nak tak nak ally kene jawab jugak..siaran langsung lak tu..hehe..cian kat ally..aku plak suka kalau topik2 macam ni dibincangakan..bukan apa kehidupan ni x akan lari dengan perasaan C.I.N.T.A..cinta boleh dikonotasikan secara pelbagai..lain orang lain maksudnyer..persoalannya masih adakah cinta sejati ni..kalau tanyer aku yg x berapa berpengalaman ni, cinta ni menuntut pengorbanan dan tanggungjawab..sebelum kawin segalanya indah..lautan api pun sanggup direnangi, tapi bila dah kawin laen la plak..orang cakap cinta sebelum kawin dan selepas kawin ni berbeza..kalau sebelum kawin ni dialah segalanyer..masa ni la nak berkasih sayang..masa untuk berdua..tapi bila dah kawin lebih kepada tanggungjawab...tanggungjawab kepada suami@ isteri, anak, keluarga suami@isteri dan mcm2 la.. ni org ckp la..aku cuma sampaikan disini jer untuk berkongsi pandangan..bagi aku plak..pengalaman cinta dulu memberi pengajaran yang terlalu banyak bg aku sehingga aku letih nak pk pasal ni..hati ni dah tertutup untuk bercinta lagi..betul la katanya kita mengambil masa sesaat untuk menyukai seseorang tapi mengambil masa yg panjang untuk melupakannya..tapi bila perasaan untuk bercinta itu dtg lagi, aku perlukan masa yang panjang untuk pk kembali..aper pun aku masih berharap cinta itu akan datang sendiri pada aku tanpa perlu aku mencarinya..aku dah letih nak mencari cinta.tapi yg pasti cinta ku padaNya tidak akan pudar sehingga nafasku yg terakhir..

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...