WELCOME TO MY BLOG

Saturday, February 28, 2009

Kenangan aku dan kamu [part 2]

++++aku berhenti berharap setelah aku dapati kamu tidak berminat dengan ape yg telah aku lakukan..tapi pada suatu hari aku telah mendapat sepucuk surat dan setelah aku membaca isi kandungan dan siapa gerangan penyampai surat tu..harapan aku mula berbunga kembali walaupun aku sedikit pelik dengan perubahan kamu secara tiba2..apa yang aku masih ingat sebaris ayat mengatakan "i'm still loving u"..agak pelik sbb sebelum ni kita tak pernah ada apa2 pun hubungan tapi sebaris ayat ini memberi sedikit harapan kepada aku untuk memulakan kembali hubungan bersama kamu..harapan aku tidak sia2 dan kita telah memulakan hubungan yang dipanggil "cinta" itu..maafkan aku kerana sepanjang tempoh hubungan itu aku tidak dapat memenuhi segala permintaan kamu sepenuhnya..tidak seperti pasangan2 yang laen..aku perlu menjaga status aku sebagai pengawas sewaktu zaman sekolah kita dahulu..aku perlu memastikan rekod aku bersih..tapi yang pasti kamu tidak pernah lepas dari pandangan aku walaupun dari kejauhan..aku mempunyai spy yg akan bercerita tentang kamu setiap hari..kamu tahu kita bernasib baek kerana tidak pernah kantoi dengan warden di asbt dulu..kita sedia maklum hubungan seperti ini dilarang sewaktu zaman persekolahan kita..hubungan aku dan kamu berjalan lancar sehinggalah suatu hari aku telah membuat kamu berkecil hati..tindakan aku yang aku rasa agak kasar bg kamu ptg itu telah membuatkkan kamu bertindak sesuatu di luar jangkaan aku keesokannya..kamu tahu seperti biasa selepas assembly pg aku akan masuk lewat sedikit ke dalam kelas atas urusan yang perlu aku laksanakan..setiba aku di klas aku dapati terdapat tulisan di meja aku..kamu masih igt lagi apa yang kamu tulis??"C.L.A.S.H" satu perkataan yang cukup membuat seluruh tubuh badanku lemah..tiada kata yang dapat kuluahkan saat itu..kamu tahu mujur ada seorang teman kita dulu sudi berkongsi masalah dengan aku tentang dirimu..di depan teman itu air mata aku mengalir meluahkan apa yang tersirat dan apa salahku sehingga kamu bertindak begitu..kamu mesti mau tahu siapakah dia ..kamu masih ingat "abie"?? dia jugalah org yg membangkitkan kemarahan kamu kerana cuba meleraikan kekusutan antara kita..aku tak pasti sama ada kamu masih ingt lagi tentang ini..dan aku mahu kamu tahu aku tak pernah lupa semua ini sehingga hari ini..kerana itulah kali pertama aku merasakan frust yg tersangat2 terhadap apa yang telah kamu lakukan..tapi aku masih lagi berharap hubungan ini dapat diselamatkan..bagi aku tindakan kamu hanya menulis perkataan itu di atas meja aku sebagai pengecut kerana kamu tidak berani berdepan sendiri dengan aku..sehinggalah suatu hari aku menyampaikan pesanan kepada seorang teman kita untuk bertemu kamu di kelas aku++++++++


bersambung lagi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...