WELCOME TO MY BLOG

Sunday, March 15, 2009

Mawar=ROS

Mawar dan ros..dua nama yang berbeza tapi memberikan makna yang sama..Mawar dan ros merupakan sejenis nama bunga..tapi kdg2 ader org guna sebagai nama seseorang..contohnyer aku ader kawan yang menggunakan nama pangkal "ros"..seperti rosnazira,rosma, rosman.."mawar" belum ader lagi..tapi org dulu2 ader yang guna nama "mawar" ni..heh..knape eh tbe2 entri aku pasal bunga plak kali ni..hehe..ni la nak bagi tahu..sebenarnyer tak lama lagi ader ader prom nite..ader game "secret admire"..aku nak bagi tau kat sini sper yg mendapat aku sebagai secrete admire nanti aku nak bunga..aku tak kira nak bunga jugak..dan bunga tu kena la bunga mawar=ros..pastu aku nak satu jambak ..warna tu aku x kesah sangat..tapi hati2 bila memilih warna nanti..sebab setiap warna memberi maksud yang berbeza..hehe..actually its just a joke...ini adalah sekadar mimpi dan angan2 aku sahaja..mengharapkan suatu hari nanti ader seseorang sudi menghadiahkan aku bunga ni even sekuntum sekalipun dan pasti ianya memberi makna kepada aku..mungkin sebagai tanda persahabatan, tahniah, mahupun sebagai tanda sayang kepada aku....tapi bila la agaknyer yer..dulu time ader bf tak penah dapat..siap cakap lagi yg dia x kan bg..huhu..pasni spe2 nak jd bf aku kene bg bunga ni..klu aku dapat kira lamaran akan dipertimbangkan..PERSOALANNYER ADE KER???berangan jer la..layan kan ajerr..hehe..




Bunga idaman hati..nak yg macam ni bley x???



MAKNA DISEBALIK WARNA BUNGA MAWAR=ROS


Bunga Mawar Merah : Si dia mencintaimu setulus hati dan ingin bersama selamanya.

Bunga Mawar Kuning : Si dia mau kamu menjadi sahabatnya atau ia menandakan perasaan cemburu terhadap kamu

Bunga Mawar Putih : Rasa cinta yang ada dalam dirinya adalah cinta sejati dan sesuci ros putih itu.

Bunga Ros Merah Jambu : Kamu adalah cinta pertama si dia dan ini menjadi rahsianya sejak sekian lama. Maknanya kamu adalah insan yang menjadi idamannya selama ini.

3 comments:

  1. za....jgn risau..kalo ada lelaki yg suker kt ko..msti dier sggup bg ko bunga...n xkesah la sekuntum ker sejambak asalkan ikhlas...tp bab nk bg bunga time main secret admire nih susah sket la..hahaha...kalo bg maknanya suker la tuh...kan dah payah..buatnya faruq bagi ko...ko nk ker....hahhaahahhahhahaha

    kicaphoney....bye

    ReplyDelete
  2. owh..nper mesti mention nmer faruq lak..cian kat dia..hehe..

    ReplyDelete
  3. ak nk bunga ros putih..haha :D xkira nk jugak nk jugak!!(tiruu ayt liza)>>tp ak nk 2 bouquet!!hehe
    wish u luck babe..wait n see ;)
    ~love is all around~...lalalaa

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...