WELCOME TO MY BLOG

Monday, March 30, 2009

The Diary of PROM NITE'O9

Salam

Firstly..setelah beberapa hari aku menyepi dari blog ni..baru hari ni aku diberi kekuatan untuk mencoret suatu di sini..barangkali kesibukan aku membantu rakan-rakan menjayakan prom nite 09 membuatkan aku terlupa seketika tentang keje “part time” aku ni..so setelah beberapa hari aku meninggalkan blog ni, terlalu banyak cerita yang aku simpan dan aku sendiri tidak sabar menunggu masa yang sesuai untuk aku memulakan cerita ..entri ini mungkin agak panjang..tapi tidak mengapa aku tidak memaksa sesiapa untuk membaca..cukup sekadar untuk aku memuaskan diri aku sendiri tentang apa yang tersimpan di dalam hati ini..maafkan aku andai nnti ada nama2 yang akan terpamer untuk entri kali ini..but don’t worry coz entri kali ini bukan bertujuan untuk mengutuk sesiapa…emm..panjang la plak mukadimah kali ni..hehe..


Sebagai permulaan, apa yang ingin aku ceritakan ini lebih kepada penglibatan aku dalam persediaan Prom nite’o9 baru2 ni..wah..lagaknya macam la aku ni peneraju utama majlis ni..sebenarnya aku hanyalah org bawahan shj..bertindak sebagai AJK buku program [buku cenderahati]..diketuai oleh Kay [salah seorang teman baikku]…dan dibantu oleh teman2 yang laen [linda,ida,marliza,aween,nad n ala]..kami diberi tugasan untuk membuat kad jemputan, buku cenderahati, dan pamphlet..tapi pada saat akhir pamphlet cancel…segala design untuk kad jemputan dan buku cenderahati dibuat sendri oleh designer dalam AJK kami [ida]..sbb dia jer yang agak mahir guna adobe photoshop n kreatif..yg laen ni just bg pendapat yg mner patut..termasuklah banner n banting…so 3 hari sebelum prom nite..aku telah merasakan ke”busy”an yg teramat sgt..alhamdulillah seawal 2 pg (27/03/09 ) kami berjaya menyiapkan segala kerja dari A-Z.

OK tamat cerita tentang ini..

Seterusnya..PERSEMBAHAN…..time lab (24/03/09) yanti n mai mintak aku buat persembahan bersama pelajar2 perempuan yang laen..emm aku ok jer klu ramai2..jgn suruh aku buat sorang2 sudah..lg pun x fair bg aku..aku lebih suka ramai yg terlibat..so proses pemilihan lagu bermula..bajet nak nyanyi lagu “cinta di akhir garisan” tapi sume x mau..susah nak bawak katenyer..aku pun pening nak cari lgu ape yg sesuai dengan majlis tu…bz dengan buku program yg x siap2 lg time tu..lagi haru biru dibuatnyer..

Lagiiii…….(26/03/09)..ada kelas komposit..minggu sebelum ni aku x pg langsung,..dua kuiz aku tak buat gara2 tak dtg kelas tu..so walaupun susah gler nak bgn pg tu, aku gagahkan jugak la pergi kelas..lgpun lepas klas aku direct nak pg kangar..ptg ada sesi fotograsi bersama dato’ naib canselor…lepas tamat sesi fotografi jalan2 sekitar kangar..teman ina cari barang dia tuk majlis prom..aku plak dpt jugak cari cd karaoke..buat back up persembahan untuk majlis prom night..huh..hari yg memenatkan…lepas balik kangar terus sambung buat buku cenderahati yg tak siap2 tu sampai la ke malam..pada masa yg sama terpaksa tinggalkan kerja tuk training persembahan..sume ajk under kay kecuali ida masuk tuk persembahan..so time training kerja kene stop untuk seketika..tu yg buat jd lambat nak siap kot..haaa..alkisah aku baru dapat partner tuk prom nite mlm tu jugak..last minute..hadoi mner pgnyer laki2 kat dunia ni tah..ni la akibatnyer nak tggu org propose la konon..org yg diharap dah ade partner lain rupernyer..huhu..tapi aku puji faruq siap call lg..tp aku reject dia..sbb time tu emosi dah x berapa nak stabil..lgipun dia lewat 30 minute..haha..ikutkan hati ni..x mau partner dengan sape2 pun...x ada masalah pun…


DEBARAN TERASA (27/03/09)..aku bgn agak lewat ckit..nak cover tdo..bgn2 dah nak kena training koir..so aku ada masa yang agak singkat untuk buat persediaan persiapan aku untuk dinner..sbb pukul 3 ptg dah nak kena gerak pergi ke tempat majlis prom night tu..sekali lagi aku diduga..lepas settle sume brg2 yg perlu aku bawak untuk dinner, aku n ina pergi kafe beli makanan untuk lunch..time tu hujan sgt la lebat..redah jugak..sekali aku balik dari kafe tgk2 pakaian aku nak bawak pg dinner mlm tu basah kena hujan gara2 aku letak tepi tingkap..waa..mau nangis dibuatnyer..bayangkan lg setengah jam nak gerak pg..sabar je la..nasib baek kaen tu jenis cepat kering..tapi aku still x puas hati…rse macam x mau pg prom night tu pun ader..


THE JOURNEY TO THE PROM NITE PLACE
…seawal 3 ptg aku ,ina, kay,paie n shafik dengan menaiki WAJA WKR 8614 bergerak keluar dari wang ulu..perjalanan yang aku rasa sepatutnya dalam 45 minit boleh sampai tapi 5 lebey baru sampai..ye la si shafiq request nak singgah kangar dulu nak beli hadiah tuk dia punyer SA [secrete admire]..member2 yg nak berkonvoi plak lewat..so dalam pukul 4 kitaorang gerak dulu memandangkan dalam kereta tu ada AJK Hiasan Dewan..so kena la gerak jugak tanpa mereka..ada dua orang penunjuk arah..hehe..sempat jugak ler kitaorang melawat kawasan2 yang x sepatutnyer (sesat la tu)..tu yang jd lewat ckit…surprise jugak bila tgk dewan tu..sebab awal2 plan kat area laen..tp ok la kat tempat baru tu..congrate tu asma n the gang kerana berjaya menceriakan dewan tu..


DEBARAN SEMAKIN TERASA (27/03/09;7PM)..masa persiapan diri..ada masa lebih kurang sejam nak bersiap..sebenarnyer x best bersiap kat situ..lighting x bgus untuk make up…tp nak wat camner..tampal2 jer la…ok dah siap semua..time nak gerak ke dewan majlis..masuk2 jer..wah..kelihatan teman2 dengan berbagai gaya..sume nak nampak glamour mlm tu..aku plak masih menunggu partner aku yang tak kunjung tiba..pada masa yang sama mood aku yang dulu sgt excited dah bertukar..keriangan rakan2 sekeliling membuatkan aku sgt2 jeles dengan mereka..terlalu banyak perkara yang bermain difikiran..tapi yang penting aku cuba sedaya upaya aku untuk menyembunyikan segala kepedihan yang terasa di lubuk hati ini..berpura-pura tersenyum dan ketawa sepuasnya bersama teman2 sedangkan hati di dalam x siapa yang tahu..mungkin sesiapa yang terbaca ini tertanya2 mengapa…


DIA YANG AKU PUJA…terlalu banyak perkara yang aku simpan..sehingga aku tidak ada kekuatan untuk meluahkannya lg..masih malu barangkali..melihat dia bersama org laen sedikit sebanyak menggugat hati ini..mungkin dia tidak tahu..tapi aku telah mencipta luka dihati sendiri..pedihnya masih terasa sehingga hari ini..cukup setakat ini..


TALENT TIME…”GEMILANG” lagu nyanyian ella..telah aku dendangkan bersama teman baikku {ina n linda}..saje aku membawa mereka bersama sbb aku tahu mereka juga boleh menyanyi..dan aku rasakan nyanyian mereka lebih hebat dari aku..terutama ina..linda masih malu2..jadi dia tak tunjuk taring lagi…aku plak selalu out of tone..tapi kitaorang enjoy kat atas stage tu..mesti teman2 agak teruja dengar ina nyanyi kan… haaa..rahsianya balak dia mmg suka pergi karaoke..dulu mner ina nak nyanyi2 ni..tapi dah terbiasa dah..not bad kan?? ..kitaorang pun selalu jugak berduet time karaoke..kalau ada lagu “secangkir madu merah” sure lg havoc kitaorang nyanyi…



TERCABAR..dengarnya budak lelaki tercabar bila tgk persembahan koir daripada pelajar perempuan..best kan????ape2 pun korang dah kalah dengan kitaorang..hehe..siap bawak lirik sebesar A4 tu…ape barang training awal!!!….hehe..SECRETE ADMIRE..mner hadiah aku???waaa..sedih gler..org dapat hadiah aku plak x dapat…dah ler tgh emo time tu..bile ko cakap lupe bawak..mau x menitis air mata aku..walaupun dapat jugak tp lambat sehari..perasaan tu dah x sama..sbb majlis dah habis…ape2 pun thanks abg bob..aku x wish thanks langsung time ko bg hadiah tu..sory..


PROM NIGHT YANG BEST…walauapapun keadaan aku time prom night tempoh hari..aku tetap enjoy bersama-sama teman2 buat kali terakhir untuk majlis seperti ini..x tau bila lagi akan ketemu kalian..hargailah masa yang tinggal sebulan lebih sahaja untuk kita bersama sebelum kita meninggalkan zaman ini..congrate to teeben n aween untuk anugerah prom king n queen…x lupa untuk kay n tarqi untuk anugerah the best couple…

GAMBAR???
akan aku upload dlm blog ni dalam masa terdekat..tgh buat pilihan gambar..sampai tak tau nak letak yang maner..just wait for another entri…wassalam

2 comments:

  1. jgn sedey2 liza..after all, aku pon a little frustrating on certain part that night..
    but, ure right..takkan nk show off kesedihan mlm yg best tu..
    whatever pon tsill hve guts nk senyum that night!.

    apepun da over..prom nite yg memorable.
    ingat that night, ingat video aku!
    hahahaha..sempat lagi..

    thnx for d compliment :)

    ReplyDelete
  2. a'a..dah lepas pun...klu borink aku mesti nak buka video tu..bestnyer kenangan dulu2..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...