WELCOME TO MY BLOG

Tuesday, July 20, 2010

FIKIRKAN ESOK,LUSA,TULAT DAN MASA DEPAN

~salam~
"Sepanjang perjalanan ini.Lembah dan lurah ku jalani,ketenangan yang dicari belum kutemui,dulu aku sendiri kini masih sendiri hadapi hidup ini,susah senang diriku tak bertempat mengadu ..seperti burung kepatahan sayap.di hati kecil ku menaruh harapan.."
~petikan lagu zaiton sameon~
~AGAIN~Aku tak tahu kenapa aku asyik fikirkan itu dan ini..perihal kjer apetah lg..bila tah nak dapat..patut ker aku menunggu lg.aku penat..huh..sampai hari ini apa yg aku buat aku masih belum capai ape yg aku mahukan..setiap perkara yg aku lakukan pasti ada sedikit rasa tidak puas hati terbit di dalam hati ini.Percaya atau tidak inilah kata2 yg sering aku guna bila aku tak suka melakukan sesuatu yg aku tidak rela;
"bukan ini yg aku mahukan"
"akan kukenang saat ini sampai bila2"
"bilakah semua ini mahu berakhir"
"betul ker ni pilihan aku"
"kenapa aku"
Setiap kata2 itu sering kali terbit dari hati ini,walaupun aku cuba untuk membiasakan diri aku dengan perkara sebegini,tapi aku tetap sama seperti dulu.statement mudah "tak puas hati"...bukan tak bersyukur tapi masih ada perkara yg aku mahu tapi blum dapat dicapai.reda dengan ketentuan tuhan;
~yg di atas tak selalunya di atas,pasti akan jatuh~
~yg bulat tak datang bergoleng,yg ringan tak datang melayang~
~bukan senang nak senang~
~~~~~~~~~~~statement emo aku~~~~~~~~~~
OK berhenti di situ...........
~hari ini~
Pagi2 tadi dah sampai office,terus bukak email,kerja rutin aku..cek kalau2 ada request tuk interview ker..tapi tak ada pon..huhu..tapi dapat reply dr dr.umi kalsom pengarah biotek Mardi setuju untuk buat appoinment dgn aku..hehe..mcm org besar jer sampai nak jumper pengarah..supervisor aku la..practice katenyer..kalau atas dasar kjer xper ni setakat nak information tuk wat report jer,padahal report tak payah hantar pon kat biotechcorp tu..bukan dorang nak pon..nak tak nak kena gak la..bertindak mengikut arahan..jadikan ini satu peluang yang takkan dapat kat tempat laen..ini statement positive aku jer..
~isu ponteng semalam~
Aku telah diberi amaran untuk tidak sekali2 cuba untuk ponteng masuk ofis lg..haha..naseb amaran itu telah disampaikan kepada org laen dan orang itu menyampaikan kepada aku..keke..kebetulan aku tkder kat meja aku..kalau tak terkedu jugak aku..nak menjawab..kedegilan aku melampau ker?ala bukan sjer2 ada hal la..korang takkan paham masalah aku..dan aku pasti kalau aku explain macam mana pun korang sure taknak amek tau..sbb korang bos..korang ada kuasa ..spelah aku dibandingkan mereka..sekadar graduan yg tak laku2 yg otaknyer serabut pk apelah aku wat kat tempat ni..sekarang bukan masa tuk praktikal lg..dah boley kerja da..tapi inilah pilihan terbaek yg aku ada...korang tak rasa apa yg aku rasa..teringat time aku mintak cuti lepas raya tahun lepas manager tak kasi..aku terus berenti..hehe..tapi..tapi..kebetulan aku dpat offer jd cikgu sekejap, ape lg dulu2 nak jd cikgu tak dapat,so dapat peluang aku rembat jer la..lg pun aku nak kuar dari negeri kelahiran aku tu..jiwa aku tak sesuai di sana...tekanan dtg bertimbun-timbun..best ker jd cikgu???naseb sekejap..hari2 duk membilang hari bila nak habes..bila dah habes lega...hehe..tula org cakap kdg2 yg kita nak tu belum tentu menjanjikan apa yg kita impikan...yg taknak tu yg sibuk2 dtg..baek kerja..lelaki...dan macam2 lg..k la masa tuk aku berehat sekejap..pening mengadap laptop ni..thanks to jijah kasi pinjam laptop ari ni..sok klu bley nak pinjam lg..hehe..
~to all my friends~
rindu bangat sama kamooo...kalau turun kl roger2 le eh..lepak2 ..sembang2...cerita perihal masing2..sure best..rindu zaman study..takmo hdup camni..x seronok..




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...