WELCOME TO MY BLOG

Monday, June 14, 2010

Desperate job hunter


Dah banyak keje aku apply..tapi susah betul nak lekat..apa lg yg aku kena buat segala jenis kjer aku apply..dr kerani ke executive..takkan nak jd cashier lg kot..klu mintak confirm dapat nyer..hui letih jer jd graduan ni..kdg peluang nk kena tipu pun besar jugak bila dah desperate sgt nk kjer..Walaupun masa aku masih terisi sekarang, tapi aku masih perlu berfikir dan berfikir untuk memastikan tiada masa untuk digelar penganggur (tak wat pape)...bila x ada kjer tetap ni mmg2 dan sgt2 susah..mengharapkan elaun bulanan nak sara hidup mmg tak cukup..sementara nak tggu masuk sempat ler aku meminjam-minjam kt org dulu..bila dapat kena bayar hutang plak..ari2 berangan nak dapat gaji besar..nak beli itu ini..tapi aku mmg x bley terima bila my sis sendiri ckp aku memilih kjer..pastu siap wat comparison dengan org lain termasukla adik ipar dia n yang terdekat cousin aku yg dah jd lecturer katenyer lepas dua tahun kjer kat company cabok..bergelen air mata dicurah menahan amarah..dia tak tau susahnyer menjadi aku sekarang..dia cakap sebab dia dah senang ...cakap jer tolong nyer tak..dari habes belajar sampai sekarang aku support hidup aku sendiri..bukan aku tak usaha nak dapatkan kjer yg lg baek,tapi aku tak bertuah macam org laen..nak kena pk itu dan ini..kadang aku dak tak larat nak handle sume ni..rasa cam nak tdo je..down habes..x reti dah nak buat ape..adakah aku sememangnyer bernaseb sebegini selalu..kenapa aku yg bertuah ni yang dipilih..menyesalkah aku menjadi aku..subhanallah..







lakaran hatiku:

1 comment:

  1. sabar2..kita x tau apa yg sdg menunggu kt dpn sana..as long as u work hard..setiap orang ada ujian dia masing2..skrg ssh sket..insyaallah nnt2 senang la tuh..dont regret be urself..hehe..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...