WELCOME TO MY BLOG

Saturday, October 05, 2013

Luahan hatiku

Picture ala2 datin to be (ayat berangan) hehe..ni gambar time cousin aku kawen..amek aura org kawen..kot2 aura tu semakin dekat..owh..abaikan..sebenarnya nak cter di  sebalik senyuman  pada gambar ini..banyak perkara yang terselindung..Luarannya seperti tiada apa2 tapi terlalu banyak yang terpendam..Bahagiakah aku hanya Tuhan yang tahu..bahagia itu sangat subjektif..kita yang mencipta dan mencari bahagia itu..ok nampak mcm x berapa paham kan entri ni pasal aper n menjurus kepada apa..hoho..inilah luahan perasan yang aku rasa aku perlu luahkan..dan dengan itu aku dengan laju2 menaip entri ini dan apa  yg tertaip ini merupakan segala yg tersimpan di lubuk hati dan jiwa yg x dapat dipendamkan lg..semoga tiadalah sengsara dijiwa lagi..

tentang kerja
Demi Tuhan aku bekerja demi mencari rezeki yang halal.Aku takut bila ada org yg tak puas hati dengan aku..aku takut bila ada org mula ada perasaan cemburu dengan aku..aku takut bila orang mula berkata-kata yang tidak enak tentang aku..kalaulah mereka dapat membaca apa yang aku fikirkan aku bukanlah sepertimana yang meraka sedang fikirkan..susahkan bila sikap senioriti itu terlalu kuat..aku cukup berhati-hati saat aku melangkah masuk kerja di sini..aku perlu jaga hati mereka supaya mereka tidak rasa aku melebihi mereka..tapi apakan daya aku..perjalanan waktu itu sangat adil..bukan mudah untuk aku belajar sendirian tanpa bimbingan yang betul..aku sendirian mencipta nama aku di sini dan aku peroleh apa yang sepatutnya aku dapat tapi pada masa yg sama aku terpaksa berdepan dengan org yang tidak puas hati dengn aku...Ya Allah hanya pada Mu aku mohon pertolongan permudahkan segala urusan aku dengan org2  di sekelilingku..kuatkan semangat aku untuk melayan kerenah mereka..tiada pun rasa di hati ini untuk merampas kuasa mahupun kerja..apa yg aku lakukan semuanya atas arahan dan tanggungjawab yang harus aku lakukan..seandainya apa yg aku dapat itu membuatkan mereka rasa tergugat..maafkanlah aku..aku insan biasa yang bercita-cita tinggi..janganlah dibandingkan dengan berapa lama kau dan aku bekerja disini dan jangan pula memandang rendah pada org muda yg baru setahun jagung bekerja...dulu dan kini tak akan sama..macam manalah nak fahamkan mereka ini agar berfikiran terbuka..

nota kaki#orang kata air mata boleh kurangkan stress..tapi asallah air mata aku ni susah sgt nak mengalir..mmg kuat betul aku ni..sgt cool..biar org ckp apa pun aku wat tak tau jerk..padahal dalam hati membara kot!!!!


NUKILAN HATI PETANG SABTU:LIEZHANIE2002..





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...