WELCOME TO MY BLOG

Tuesday, May 12, 2009

Manusia hanya mampu merencana kehidupan

Apakah perasaan anda bila anda diminta datang melakukan sesuatu perkara dan perkara itu akan memberi sedikit impak kepada diri anda..mungkin sesuatu yang berkaitan dengan penentuan masa depan anda..atau seangkatan dengannya..Tentu sedikit geram bukan?atau anda tidak merasakan apa2...inilah alkisah entri hari ini..aku sepatutnya present Final Year Project hari ini tapi telah ditangguhkan pada hari esok..bayangkan bermacam cara telah dilakukan sebagai persediaan mental dan fizikal untuk presentation hari ini, walaupun tidaklah 100% bersedia tapi sudah cukup untuk aku menghadapinya hari ini..tapi aku perlu menunggu satu hari lagi..betullah kata orang penantian itu satu penyiksaan..aku sepatutnya menyebut perkataan "MERDEKA" di kala ini di atas segala apa yg aku usahakan..tapi nampaknya aku perlu simpan perkataan itu untuk hari esok..

KITA HANYA MAMPU MERANCANG TAPI TUHAN YANG MENENTUKAN...tidak tahu apa perasaan aku dikala ini..cuma aku hanya mampu berserah..Jika Tuhan berkehendakan begitu, begitu jugalah jadinya..siapa kita untuk mengubahnya..mungkin ada hikmah disebalik kejadian ini..Mungkin Tuhan berkehendakan aku bersedia dengan lebih baik agaknya...mungkin aku akan mendapat idea2 baru untuk jawapan persoalan yg akan diberikan..apa2 saje la..layannn.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...